Cele

Zajęcia logopedyczne wychodzą naprzeciw potrzebom językowym dzieci. Głównym celem tych zajęć jest profilaktyka wad wymowy i zaburzeń mowy, a także wspomaganie rozwoju kompetencji językowych, które decydować będą o powodzeniu i sukcesach dziecka w edukacji szkolnej. Nie mniej ważna jest także korekta powstałych już wad czy zaburzeń. Okres przedszkolny to czas, kiedy terapia jest najbardziej efektywna. Nie wolno czekać w nadziei, że dziecko wyrośnie, że jeszcze dojrzeje i zaczynać terapię dopiero w szkole. Wprawdzie na terapię nigdy nie jest za późno, ale będzie to zadanie z różnych powodów o wiele trudniejsze.

Terapia pedagogiczna to specjalistyczne działania mające na celu niesienie pomocy dzieciom ujawniającym różnego rodzaju nieprawidłowości rozwoju i zachowania. Ukierunkowana jest ona na korygowanie i kompensowanie zaburzeń psychoruchowego rozwoju dziecka jako jednej z przyczyn niepowodzeń szkolnych. Udzielanie pomocy dzieciom w sferze rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego odbywa się przez zabawę.  Terapia pedagogiczna w przedszkolu obejmuje usprawnianie funkcji odpowiedzialnych za uczenie się matematyki oraz usprawnianie funkcji słuchowych, wzrokowych, ruchowych i ich właściwej koordynacji.
Podczas pracy z dzieckiem stosowane są metody wspierające i stymulujące naturalny rozwój dziecka oraz angażujące wiele zmysłów: słuch, wzrok, dotyk

W ramach terapii psychologicznej w przedszkolu prowadzone są zajęcia indywidualne z psychologiem. Zajęcia poprzedza obserwacja dziecka, analiza dostępnej dokumentacji oraz diagnoza przeprowadzona przez psychologa. Celem terapii psychologicznej jest próba zatrzymania pogłębiających się nieprawidłowości w rozwoju dziecka oraz wspomożenie jego rozwoju społecznego i emocjonalnego. Nauka większej samodzielności prowadzi do poprawy jakości życia zarówno dziecka, jak i osób mu bliskich.

Kiedy do logopedy?

Drodzy rodzice, do logopedy udajemy się zawsze, gdy coś nas niepokoi z rozwojem mowy dziecka. Każde dziecko jest inne i rozwija się na swój indywidualny sposób, musimy to sprawdzić i zacząć ćwiczyć już od najmłodszych lat.

  • z 3,4 latkiem idziemy do logopedy, gdy dziecko nie mówi zdań bardziej rozbudowanych złożonych z 3,4 słów, a także wtedy, gdy jego mowa jest bardzo niewyraźna.
  • terapia jest potrzebna, gdy dziecko podczas realizacji głosek t, d, n, ś, ź, ć, dź, s, z, c wysuwa język (wymawia między-zębowo)
  • gdy się jąka (powtarza wyrazy, pomaga sobie gestem, tikiem)
  • gdy zamienia głoski dźwięczne  na bezdźwięczne b-p, bi-pi, d-t, g-k, dz-c, dż-cz, w-f, z-s
  • gdy głoskę tylno-językowe „k” dziecko zamienia na „t”  (kura-tura)
  • gdy „foka” brzmi jak „choka” a „wałek” jak „chałek”
  • gdy nie pionizuje języka lalka-jajka

 

  • z  5 latkiem udajemy się do logopedy gdy nie wypowiada powyższych głosek, oraz wymienia „sz” na „s” szafa-safa, „s” – „si” sama-siama
  • z 6 latkiem udajemy się do logopedy jak nie wypowiada powyższych oraz głoski „r”

Pozdrawiam:)

Zadania do wywoływania głoski „s”

Zadania są ułożone w kolejności w jakiej należy ćwiczyć.

Zadania do wywołania głoski „sz”

Zadania ułożone są w kolejności od czego należy zacząć:

  • ułożenie narządów artykulacyjnych;
  • powtarzanie samej głoski w izolacji;
  • utrwalanie głoski w sylabach;
  • utrwalanie w nagłosie;
  • utrwalanie w logotomach;
  • utrwalanie w śródgłosie;
  • utrwalanie w wygłosie;
  • utrwalanie w mówię spontanicznej.

ZAPRASZAMY DO ZABAWY Z PANIĄ KASIĄ

Zimowe ćwiczenia języka

Buzia otwarta szeroko, broda się nie rusza. Czubek języka do wałka dziąsłowego. – FILM 1

Wesołe ćwiczenia wzmacniające mięśnie buzi

FILM 2

Ćwiczenia na głoskę T

FILM 3

Proste ćwiczenia wydłużające fazę oddechową i ćwiczące głoskę s

FILM 4

Serdecznie zapraszam do kontaktu wszystkich Rodziców i Opiekunów, którzy chcieliby porozmawiać o rozwoju swojego dziecka, możliwościach udzielania mu pomocy w nauce nowych umiejętności oraz o wszystkim innym, co Państwa zastanawia.

Zachęcam również do regularnego zaglądania na tę stronę, gdyż będą pojawiać się tutaj informacje, które mogą Państwa wspomóc w trudnej roli rodzica.

Godziny dostępności dla Rodziców: każdy piątek 15:00-15:30 (proszę o wcześniejszy kontakt i umówienie się na konsultacje – alepot0877@edu.wroclaw.pl)


Informacje ogólne o pomocy psychologiczno-pedagogicznej:
1. Moje dziecko do poradni! Po co!

Wspieranie rozwoju naszych Przedszkolaków – materiały dla Rodziców:

1.Sprawne rączki i paluszki

2.Prawidłowa postawa dziecka przy stoliku

Zapraszam do kontaktu Rodziców, którzy poszukują wsparcia dla swoich dzieci ale także dla siebie. Zachęcam do regularnego zaglądania na tę stronę, gdyż pojawiać się tutaj będą materiały oraz pomoce do pracy z dziećmi.

Konsultacje prowadzę w każdy piątek w godz. 15:00-15:30 (proszę o wcześniejszy kontakt w sprawie umówienia się na konsultacje ewesup0849@edu.wroclaw.pl) Zapraszam!

  1. Samodzielność dzieci. 
  2. Depresja dzieci

Kontakt

logopeda – pani Kasia e-mail: katkar6864@edu.wroclaw.pl

pedagog specjalny – pani Ola e-mail: alepot0877@edu.wroclaw.pl

psycholog – pani Ewelina e-mail: ewesup0849@edu.wroclaw.pl